www.crestinortodox.ro, 2016-05-05 | Prima pagină
------------------------------------------------------------------
Copiat de la web.archive.org, cu Lynx.
------------------------------------------------------------------
   #Articole Recente Audio Recente Fotografii Recente alternate

   IFRAME:
   https://archive.org/includes/donate.php?as_page=1&platform=wb&referer=h
   ttps%3A//web.archive.org/web/20160505184052/http%3A//www.crestinortodox
   .ro/credinta/taina-spovedaniei-143692.html

   Wayback Machine
   http://www.crestinor Go
   Apr              MAY  Dec
   Previous capture 05   Next capture
   2015             2016 2017
   success
   fail
   About this capture
   COLLECTED BY
   Collection: Wikipedia Outlinks March 2016
   Crawl of outlinks from wikipedia.org started March, 2016. These files
   are currently not publicly accessible. Properties of this collection.
   It has been several years since the last time we did this. For this
   collection, several things were done: 1. Turned off duplicate
   detection. This collection will be complete, as there is a good chance
   we will share the data, and sharing data with pointers to random other
   collections, is a complex problem. 2. For the first time, did all the
   different wikis. The original runs were just against the enwiki. This
   one, the seed list was built from all 865 collections.
   TIMESTAMPS
   loading

   The Wayback Machine -
   https://web.archive.org/web/20160505184052/http://www.crestinortodox.ro
   /credinta/taina-spovedaniei-143692.html

Taina Spovedaniei

   Taina Spovedaniei Mareste imaginea.

   Taina Spovedaniei ca mijloc de vindecare spirituala si apropiere de
   Dumnezeu intr-o lume secularizata
   Atunci cand vorbim despre marturisire, trebuie sa intelegem prin
   aceasta, mai presus decat orice altceva, Taina Pocaintei. Spovedania
   este una dintre cele mai mari Taine care ni s-au dat; un binecuvantat
   dar, marturisit de insusi Mantuitorul Iisus Hristos, dupa invierea Sa,
   prin urmatoarele cuvinte adresate ucenicilor: Luati Duh Sfant! Carora
   veti ierta pacatele, le vor fi iertate si carora le veti tine, vor fi
   tinute (Ioan 20, 22-23).

   Pocainta este, cu toate acestea, una dintre Tainele profanate in cel
   mai inalt grad astazi.

   Toate Tainele sunt inalte, nespus de adanci; toate Tainele ne unesc cu
   Dumnezeu, ne fac partasi la o noua viata, viata vesnica, ne dau o noua
   perspectiva duhovniceasca, plina de sfintenie. Astfel, ele ne deschid
   un univers extraordinar, de neatins. De aici si numirea de ,,taina" -
   lucru greu de inteles pentru mintea omeneasca. Taina atinge, intru
   intuneric, inima celui care s-a deschis catre ea. Taina Pocaintei cere
   insa nevointa; iar aceasta inseamna curatia inimii omului, nevoia de
   pocainta. Iar pocainta este un lucru extraordinar.
   Orice Taina cere omului sa se indrepte catre Dumnezeu. Orice Taina cere
   faptuire duhovniceasca; la Taina Marturisirii aceasta se cere insa la
   modul cel mai inalt. Aici omul trebuie sa se pocaiasca, sa ia aminte la
   sine insusi, sa doreasca sa se schimbe, sa se nasca din nou.
   In timpurile noastre, Taina Pocaintei a devenit greu de inteles de
   catre toti, chiar daca ne este cunoscut tuturor ca spovedania are ca
   tel curatirea constiintei pacatosului care se caieste. Toate acestea ne
   sunt destul de clare. In realitate, doar teoria ne este limpede. In
   fapt insa, foarte rar intalnim un om care ar putea sa ne explice asa
   cum ar trebui sa decurga spovedania si cum ar trebui sa ne raportam noi
   la ea. Intelegerea acestei Taine este atat de departe... Si nu doar de
   cei care se caiesc. Rostul pocaintei nu mai este inteles prea bine nici
   de catre multi dintre preoti.
   Exista o explicatie teologica a Tainei Botezului. S-a scris mult despre
   Euharistie; s-a vorbit mult, de asemenea, despre Taina Cununiei si
   despre Taina Preotiei. Insa despre Taina Pocaintei consideram ca nu s-a
   scris indeajuns.
   Pocainta, ca Taina, este punctul culminant in care duhovnicul se
   intalneste cu ucenicul sau si prin care el are posibilitatea - si
   datoria - sa patrunda in cele mai tainice unghere ale sufletului
   omenesc; prin aceasta Taina el trebuie sa-l povatuiasca si sa-l ajute
   pe om sa se descopere pana la capat, sa se deschida pe sine inaintea
   lui Dumnezeu si inaintea lui insusi, fara sa tainuiasca ceva, spre a-si
   infrange orice rautate, fatarnicie ori dorinta rusinoasa fata de
   anumite lucruri, de a le tainui. Si in momentul unei asemenea
   deschideri, desavarsite si irepetabile, care, desigur, presupune o
   incredere maxima, preotul primeste posibilitatea sa indrume sufletul
   celui ce se pocaieste; caci omul care se caieste vine si isi
   incredinteaza sufletul in mainile duhovnicului.
   Ucenicul procedeaza precum un bolnav care merge la medic. Adesea, cand
   suferim, nu dorim sa mergem la medic, nadajduind ca intr-un anume fel
   vom infrange boala si ne vom inzdraveni fara vreun ajutor. Exista insa,
   desigur, si unele boli, din a caror pricina ne este extrem de neplacut
   sa mergem la medic. Si omul ezita pe moment, cu nadejdea ca va depasi
   cumva boala sa, insa aceasta nu trece. Atunci devine imperios necesar
   ca el sa mearga la medic. Acesta uneori impune implinirea celor mai
   neplacute proceduri. Omul trebuie sa se supuna, sa se sileasca pentru a
   reusi sa-si infranga boala si sa ramana in viata.
   Un lucru asemanator se intampla si in ceea ce priveste Taina Pocaintei.
   Bolnavul se lasa pe mana medicului, a chirurgului, urca pe masa de
   operatie, constient fiind ca o singura tremuratura a mainii poate sa-l
   coste viata. Dar, indiferent de aceasta, isi asuma riscul, cu nadejdea
   ca chirurgul va fi un medic bun, ca Dumnezeu ii va ajuta lui si il va
   tamadui.
   Mi s-a povestit odata ca au fost operate doua femei suferind de aceeasi
   boala. Una a fost supusa unei grele operatii si s-a facut bine. Insa
   cand a fost operata cealalta femeie, mana chirurgului a tremurat si el
   a taiat putin mai mult decat trebuia. Si, cu toate ca bolnava nu a
   murit imediat, starea ei s-a inrautatit. S-a stins dupa o luna. Intr-un
   anume fel, situatia se aseamana si in cazul spovedaniei. Duhovnicul se
   arata si terapeut, si chirurg, si psihiatru, si - desigur, inainte de
   toate - tamaduitor duhovnicesc. Cel ce se caieste de pacatele sale
   merge si ii incredinteaza sufletul sau. De masura in care el se lasa cu
   adevarat in mainile tamaduitorului duhovnicesc atarna mult vindecarea
   sa.
   Exista deosebire intre tamaduitorul trupesc si cel duhovnicesc. Mai
   inainte de a intra in cabinetul medicului, pacientul poate nici nu s-a
   gandit ca de data asta va fi pus sa inghita un tub endoscopic, pentru a
   fi consultat in interiorul sau. El nu a stiut despre acest lucru, insa
   in cabinet i se spune: "Nu, tu nu vei iesi de aici fara acest control;
   nu-ti vom da drumul. Orice s-ar intampla, trebuie sa facem asta..."
   Poate sa-l convinga, dar poate sa-l si constranga; se intampla
   cateodata ca oamenii bolnavi sa fie spitalizati cu de-a sila de catre
   apropiatii lor, iar medicii sa le faca indata anestezia si sa urmeze o
   operatie foarte grea pentru omul care nu-si cunoaste diagnosticul...
   Si la spovedanie pot fi luate masuri radicale, insa aici este mult mai
   greu, caci "operatia" nu poate fi facuta fara voia celui care se
   pocaieste. Totul este determinat de catre voia lui, de catre credinta
   lui. Iar duhovnicul nu dispune de mijloace de constrangere. El trebuie
   sa fie foarte iscusit ca sa reuseasca a-l convinge pe cel ce se caieste
   sa nu plece, sa nu se complaca in boala sa, ci sa inceapa tamaduirea
   duhovniceasca. Duhovnicul trebuie sa se priceapa sa-l influenteze pe
   omul care a venit la el, sa-l faca sa ia in serios problema bolii
   duhovnicesti, sa simta pericolul acesteia. In cazul dat se cere insa un
   dar pe care nu toti preotii il au. Este nevoie de o anume experienta in
   comunicarea cu oamenii si de o insusire deosebita a relatiei cu ei, de
   posibilitatea de a le insufla incredere.
   Insa mai mult decat orice este nevoie de duhovnicie. De trebuinta este
   ca duhovnicul sa fie asezat cu adevarat cu fata spre Cer, catre
   Dumnezeu, in asa masura, incat omul care a venit la el sa simta indata
   dimensiunea vietii duhovnicesti. Sa simta impreuna cu preotul ca aici
   se deschide ceva cu desavarsire nou si, in acelasi timp, cea mai
   importanta latura a vietii lui. E de trebuinta ca duhovnicul, prin
   rugaciunea lui, prin viata lui, sa atraga binecuvantat ajutor de Sus.
   Si cei mai buni duhovnici au fost intotdeauna duhovnicii cu viata
   sfanta; nu psihanalistii, nu psihiatrii si psihologii, care lucreaza in
   "centre de redare a increderii", dau cele mai bune sfaturi si se
   orienteaza corect in starile sufletesti ale omului. Nu acesti experti
   se arata cei mai buni tamaduitori duhovnicesti, ci doar oamenii cu
   viata sfanta, care actioneaza cu alte metode, care dispun de
   binecuvantate daruri, care stiu sa se roage, sa cheme ajutor de la
   Dumnezeu si sa arate binecuvantata putere dumnezeiasca spre omul
   neputincios si suferind.
   Se intampla adesea ca la spital sa vina un om in aparenta sanatos si cu
   zambetul pe buze. Sa spunem ca si-a luxat un picior. Si sa i se
   recomande lui: "De mult nu ati mai trecut pe la policlinica, trebuie sa
   treceti prin cateva examene, trebuie sa faceti cateva analize". Omul nu
   vrea, caci se simte sanatos, insa este constrans. Iar in urma
   analizelor se descopera ca acesta are cancer, lucru la care nici macar
   nu se gandise vreodata. Crezand ca este pe deplin sanatos, el se
   pregatea sa mearga la munte, intr-o excursie. I se spune insa: "Nu!
   Este nevoie ca grabnic sa va internati in spital, sa fiti operat; fara
   amanare. Si, desigur, chiar daca operatia va reusi, nu veti mai putea
   merge la munte anul acesta".
   Marturisirea formala
   Ceva asemanator se intampla si in spovedaniile de astazi. Vin oamenii
   care cauta dintr-o oarecare pricina sa duca o viata in sanul Bisericii
   - fie sa o inceapa pe aceasta, fie sa o mentina. Insa ei nu se socotesc
   pe sine ca fiind grav bolnavi. Adesea oamenii care vin la preot
   patimesc, dar nu intotdeauna putem spune ca se intampla asa. Uneori
   omul vrea sa se spovedeasca, sa se impartaseasca, sa traiasca o viata
   imbisericita, insa este pe deplin incapabil sa se caiasca cu adevarat,
   nu intelege ca este pacatos, nu isi simte pacatele. Un astfel de om se
   limiteaza la o spovedanie formala. Si, in acest caz, preotului ii este
   foarte usor sa spuna:
   - Ei, bine, nu ai pacate asa de grave, n-ai gresit cu ceva greu - te
   iert si te dezleg -, mergi si te impartaseste! Slava lui Dumnezeu, nu
   ai omorat pe nimeni, nu esti un hot!
   Daca se are in vedere cat de impovarati sunt preotii de parohie,
   aceasta este un lucru pe deplin firesc. Insa, cu parere de rau, se
   intampla adesea ca un astfel de om sa se afle in cea mai mare
   primejdie. Caci el patimeste de o boala veche foarte grea, de boala
   impietririi sufletesti, boala cea aducatoare de moarte a nesimtirii
   pacatului, care poate sa-l conduca catre moarte mult mai devreme decat
   acesta isi inchipuie si care poate sa-l impiedice sa mearga pe calea
   aleasa. A scoate la iveala o astfel de patimire si a convinge bolnavul
   sa se pocaiasca implica o mare nevointa, necesita mare pricepere, cere
   multa dragoste si purtare de grija din partea duhovnicului.
   Intr-atat lucrurile, in timpul spovedaniei, se simplifica, incat omul
   abia isi enumera pacatele. Insa aceste pacate sunt urmarea unei actiuni
   rele, care se savarseste in sufletul acelei persoane. Pacatele sunt
   roada pomului celui rau, a vietii pacatoase. Inchipuiti-va ca un arbust
   otravit se dezvolta si intru el se arata fructe otravite. Chiar daca
   rupem fructele, am lasat pomul ca si in urmatorul an sa dea din nou
   acelasi roade otravite. Cu alte cuvinte, noi nu am schimbat nimic in
   sufletul omului daca doar iertam si dezlegam anumite fapte savarsite.
   Problema pentru duhovnic este sa schimbe sufletul celui care se
   pocaieste, sa fie smulsa radacina pacatului. Dar aceasta radacina
   trebuie mai intai sa o aflam.
   Patimile
   Radacinile pacatoase, dupa cum ne invata Sfintii Parinti, sunt
   patimile. Sistematizarea invataturii despre patimi ne este descrisa in
   multe opere ale acestora. Sa enumeram cateva patimi ca exemplu:
   imbuibarea pantecelui, desfranarea, iubirea de arginti, mania,
   intristarea, grija de multe, slava desarta, mandria. Putem sa denumim
   aceste patimi si in alt mod. Putem sa vorbim inca si despre voluptate,
   despre invidie, despre iritare, despre iubirea de cinste - insa, in
   linii generale, acestea sunt diferite chipuri ale patimilor ori patimi
   inrudite, care pot sa fie desemnate cu felurite nume. Invatatura despre
   viata duhovniceasca a omului nu este cuprinsa nicaieri cu o asa de
   binecuvantata plinatate, intr-atat de minunat, ca la Sfintii Parinti ai
   Rasaritului. Si orice crestin care vrea sa duca viata duhovniceasca, si
   cu atat mai mult orice pastor, trebuie nu doar sa ia cunostinta de
   ascetismul Sfintilor Parinti, ci trebuie necontenit sa fie in partasie
   cu Parintii nevoitori, necontenit sa citeasca invataturile lor, ca sa
   vieze in inima lui experienta vietii duhovnicesti. Si nu doar sa le
   citeasca, ci sa le si puna in practica, sa duca o viata duhovniceasca,
   spre a cunoaste din experienta duhovniceasca cele spuse de Sfintii
   Parinti. Atunci preotul va putea sa-i explice omului care se pocaieste:
   "Da, pacatul savarsit de tine este (ori ar putea fi) foarte greu. Insa
   important nu este doar sa te caiesti de acest pacat, de aceasta fapta
   ori greseala savarsita, ci mult mai important este sa ajungi la
   pocainta pentru patima care a nascut ori naste permanent acest pacat,
   si care pentru tine a devenit o boala primejdioasa. Trebuie sa intelegi
   ca tocmai aceasta patima trebuie sa o dezradacinezi din inima ta,
   pentru ca astfel sa-ti schimbi sufletul, sa-ti schimbi viata. Tu te vei
   putea apropia de Dumnezeu doar atunci cand in viata ta duhovniceasca
   savarsesti mai intai aceasta schimbare."
   Ce este patima? Patima este o manifestare de natura spirituala careia
   nu i se poate da pana la capat o explicatie rationala. Starea
   duhovniceasca este mai inalta decat cea sufleteasca, insa de cele mai
   multe ori nu poate fi cuprinsa de ratiune si, de aceea, in cazul
   acesteia nu este cu putinta ca totul sa fie explicat si sa fie inteles
   de catre mintea omeneasca. Totusi ar fi cu putinta sa se inteleaga cu
   inima cand exista o anume experienta duhovniceasca.
   Lasand la o parte invatatura Sfintilor Parinti, putem sa spunem ca
   toate patimile actioneaza in inima omului intr-un mod tainic, in locul
   actiunii spirituale firesti a sufletului, actiune harazita de
   Dumnezeiasca Pronie la zidirea omului.
   Un exemplu tipic de patima este alcoolismul. Cunoasteti ca in Psaltire
   se spune: Vinul veseleste inima omului. Vinul este o bautura minunata,
   aleasa de Hristos pentru cea mai inalta Taina a Bisericii - Euharistia.
   E o bautura curata, care se intrebuinteaza la Liturghie, prefacandu-se
   in Sangele lui Hristos. Ce poate fi mai inaltator? Vinul se
   intrebuinteaza si in viata obisnuita, la praznice si la agape intre
   prieteni. El isi are partea lui la mesele fratesti; iar intru aceasta
   nu este nimic rau.
   Insa obisnuinta intrebuintarii vinului poate sa se prefaca in
   alcoolism, patima poate sa devina o boala nefireasca si chiar impotriva
   firii. Atunci omul incepe sa il foloseasca intr-un alt mod. El deja
   nu-l mai alege dupa calitate, ci importanta este taria. Important este
   alcoolul. In cele din urma ii este indiferent ce are inaintea lui; este
   pregatit sa bea orice doar ca sa se ameteasca, ca sa se imbete, spre a
   simti intru sine lucrarea alcoolului. Desigur, nu se simte aceasta
   atunci cand oamenii beau, cand merg in vizita si li se pune inainte un
   pahar cu vin. Dar, cand lucrurile capata o alta turnura, se vadeste ca
   pentru o sticla de vodca un om deprins cu bautura este gata sa-si
   piarda si slujba, si familia. Un astfel de om pentru bautura isi pierde
   totul: sotia, copiii, pozitia sociala, toti banii sai. Incepe sa fure,
   chiar daca este amenintat ca va fi inchis. Alcoolicul inceteaza chiar
   sa mai manance, caci nu mai are ce, insa nu inceteaza sa bea. Se
   intampla ca asemenea oameni cuprinsi de patima betiei sa ajunga la
   capatul puterilor, sa ii vezi cazuti prin santuri. Totusi, in fiecare
   zi, intr-un fel sau in altul, ei cauta sticla cu vin fara de care nu
   mai pot sa traiasca.
   Implinirea patimilor devine pentru om o cerinta daunatoare, care este
   mai puternica decat cele firesti. Si una ca aceasta poate sa ne mire.
   Patima inlocuieste firea, asemenea cancerului care inlocuieste celule
   obisnuite ale corpului omenesc cu altele, modificate. Aceste celule
   incep sa creasca mai repede decat cele firesti, cuprind organele, corup
   tesuturile trupului omenesc. Organele si vasele sanguine se
   imbolnavesc, cuprinse fiind de cancer. Ele indeplinesc totusi oarecare
   functii, insa poarta deja in ele moartea. Asemenea schimbare a vietii
   normale a firii trupului va conduce, mai devreme sau mai tarziu, la
   moarte.
   Tot astfel actioneaza fiecare patima in parte. Ea ocupa locul miscarii
   firesti a sufletului si se preface intr-un tesut patologic nou,
   pervertit, al acelui suflet care incepe sa traiasca prin patimi in loc
   sa vieze intru insusirile lui legiuite ce i-au fost harazite. Sfintii
   Parinti spun ca fiecare patima este o lucrare a demonilor in om, o
   lucrare a celui rau, omul devenind intotdeauna schimbat dupa atacul
   demonilor.
   In starea lui normala, acesta traieste prin harul lui Dumnezeu,
   traieste prin Dumnezeu, insa este posibil ca el sa-L paraseasca pe
   Dumnezeu si sa traiasca printr-un oarecare "har" intunecat. Simtind ca
   viata fara har este cu neputinta, omul poate sa preschimbe harul si sa
   vieze prin aceasta putere intunecata. Si, o data intrata in el, ea ii
   preschimba starea normala a tesuturilor, precum aerul otravit, care, o
   data absorbit, poate sa schimbe celulele si vasele, incat acestea,
   treptat, devin canceroase.
   Tot astfel este si cu lucrarea patimilor. Iar daca se intampla ca omul
   sa nu observe la timp si daca nu incepe sa se lupte, mai devreme ori
   mai tarziu aceasta lucrare va capata proportii, ajungand la masuri
   infioratoare; ii va distruge viata, nu doar pe cea trupeasca, ci si pe
   cea duhovniceasca. In lucrarea patimilor, ca in orice alt viciu, se
   poate observa o logica bine inchegata. Mai intai, patimile actioneaza
   in ascuns, intr-un chip duhovnicesc, insa mai apoi, intr-un stadiu
   avansat, ele incep sa schimbe sufletul omului atat din punct de vedere
   emotional, cat si din cel al stabilitatii. In cele din urma se schimba
   insasi viata trupeasca. Recurgem din nou la pilda despre alcoolism: la
   inceput aceasta este o simpla patima, omul devine incet, incet
   incapabil sa se mai gandeasca la altceva, in afara de bautura; este, cu
   toate acestea, pe deplin sanatos. Mai apoi patima se transforma intr-o
   stare de boala, dupa care bautura incepe sa dea dureri de cap si
   halucinatii. In stadiul ultim se ajunge la ciroza. Astfel este procesul
   de dezvoltare al fiecarei patimi.
   Prin urmare patima este vietuire demonica. De aceea, cel mai adesea,
   Sfintii Parinti cu dreptate graiesc ca in om lucreaza demonul
   desfranarii, demonul betiei, demonul imbuibarii pantecelui. Deseori ei
   chiar nu socotesc de trebuinta sa specifice unde este patima si unde
   este demonul, caci se poate vorbi de unul si acelasi lucru. Patima este
   o lucrare demonica. Oamenii cuprinsi de demoni sunt numiti indraciti.
   Uneori se fac incercari de izgonire a demonilor. Iar Parintii cu viata
   sfanta au reusit una ca aceasta.
   Invatatura despre viata duhovniceasca si despre patimi demonstreaza ca
   fiecare om care se supune lucrarii patimilor este indracit intr-o anume
   masura. Dar masura acestei posedari este diferita. Daca patima se
   salasluieste in inima omului si il constrange sa o urmeze, acesta este
   deja sub puterea ei. Un astfel de om nu mai este stapan asupra sa, ci
   implineste voia demonilor. Ganditi-va voi insiva cat de infiorator este
   acest lucru, aceasta cale pierzatoare, acest drum catre moartea
   duhovniceasca. Insa duhovnicul este dator sa actioneze precum un medic
   - sa-i ajute sa-si constientizeze patima oricarui om care vine la el,
   sa-l deprinda sa lupte cu ea, sa-l convinga pe omul care se pocaieste
   de necesitatea acestei lupte. Asemenea medicului care vede culoarea
   palida a fetei unui pacient si poate sa-i spuna: "Stiti, trebuie sa va
   faceti niste analize. S-ar putea sa aveti tuberculoza", iar altuia
   poata sa-i spuna: "Ar fi bine sa vedeti ce-i cu ficatul, s-ar putea sa
   aveti pietre la fiere", tot astfel si duhovnicul trebuie sa inteleaga,
   sa vada, sa cerceteze sufletul omului, ca sa-i explice celui care se
   pocaieste starea lui si sa-i dea mijloacele de tamaduire. Iata datoria
   preotului!
   In timpurile noastre, acest lucru se intampla insa destul de rar la
   spovedanie. Cum la fel de adevarat este ca spovedania noastra se
   preface in cu totul altceva... "Te iert si te dezleg!", chiar daca
   rugaciunea de dezlegare nu se citeste tuturor.
   Un preot iscusit mi-a spus:
   - Nu se poate ca tu, care citesti atator oameni rugaciunea de
   dezlegare, sa-ti frangi limba?
   L-am intrebat:
   - Ce inseamna una ca asta? Cum sa-ti frangi limba?
   - Ei, cum? Oare nu stii ca preotii in varsta aproape intotdeauna
   vorbesc foarte repede, mai mult pe deasupra? Ei deja nu mai pot sa
   pronunte unele cuvinte; ajung chiar ca si multe fraze sa le pronunte
   peltic ... si turuie mai departe. Unul ca acesta si-a frant deja limba,
   nu poate sa mai pronunte, caci de mii de ori a repetat una si aceeasi
   formula, grabindu-se intotdeauna; iar din aceasta pricina a inceput sa
   pronunte in acest mod.
   Astfel, limba "franta" "curge" cel mai adesea in viata noastra
   bisericeasca - mai ales la spovedanie. Prin urmare, daca nu stim cum
   trebuie sa procedam, pe nimeni, niciodata, sa nu indreptam si sa nu
   orientam pe calea cea dreapta. Caci indreptam catre necunoscut, daca nu
   cunoastem care este drumul adevarat, bun si drept.
   Cand vorbim despre spovedanie, trebuie sa spunem ca feluritele pacate
   si patimi au nevoie de leacuri aparte, de un tratament adecvat. Si aici
   trebuie sa se spuna ceva despre ceea ce numim tipologia pacatelor. Fata
   de oameni nu trebuie sa avem insa o abordare schematica; nu este nevoie
   ca ei sa fie impartiti in grupe foarte rigide: unul este asa, iar altul
   este altminteri; sa le punem eticheta si sa-i aranjam ca pe rafturi. Si
   totusi, dupa cum bolile pot sa fie cercetate sistematic, si aici pot fi
   descoperite oarecare gradatii, care ar putea sa ajute pastorul sa se
   orienteze pe marea acestei lumi, ce ameninta adesea sa ne inghita.
   (din: Protoiereu Vladimir Vorobiev, Duhovnicul si ucenicul, Ed. Sophia
   si Cartea Ortodoxa, Bucuresti 2009)
   Preot David Marian, parohia Nuntasi , Constanta

Despre autor

   Marian David preot Marian David

   Colaborator
   82 articole postate
   Publica din 03 Ianuarie 2014

   IFRAME:
   https://web.archive.org/web/20160505184052if_/http://www.facebook.com/w
   idgets/like.php?href=http://www.crestinortodox.ro/credinta/taina-spoved
   aniei-143692.html

   > <
   Duhovnicul si ucenicul. Vesnicia, bolile sufletesti si problemele
   crestinilor de astazi
   Duhovnicul si ucenicul. Vesnicia, bolile sufletesti si problemele
   crestinilor de astazi
   Femeia si problemele ei: perspectiva psihiatrului ortodox
   Femeia si problemele ei: perspectiva psihiatrului ortodox
   Psihiatria si problemele vietii duhovnicesti
   Psihiatria si problemele vietii duhovnicesti
   Spovedania unui pacatos
   Spovedania unui pacatos
   Publica un articol

Aboneaza-te la newsletter

   Email ____________________
   [anewsletter?1677775935]
   Introdu codul din imagine: ____________________
   Aboneaza-te acum
     *
     *
     *
     *
     *

     *
     *
     *
     *
     *

   11 Aprilie 2014

   Vizualizari: 1225

   Voteaza:
     *
     * 1
     * 2
     * 3
     * 4
     * 5

   Taina Spovedaniei [143692_spovedania_w180.jpg] 5.00 / 5 din 1 voturi.
     *

   Cuvinte cheie:

   Taina Spovedaniei spovedania marturisirea taina marturisirii pacatelor

Adauga comentariu

   Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

     * [mobile_icon.png] Aplicatii mobil
     * [pen_icon.png] Scrie articole

     * Similare
     * Cele mai noi
     * Cele mai cautate

     *
          + Emil Cioara - Duhovnicul si Taina Spovedaniei in Biserica
            Ortodoxa - Recenzie Emil Cioara - Duhovnicul si Taina
            Spovedaniei in...
            Duhovnicul si Taina Spovedaniei in Biserica Ortodoxa - Cartea
            aceasta care, cu...
          + Taina Spovedaniei - urcus catre Hristos Taina Spovedaniei -
            urcus catre Hristos
            Spovedania este taina prin care credinciosul caindu-se de
            pacatele sale si...
     *
          + Despre cei ce indumnezeiesc nunta Despre cei ce indumnezeiesc
            nunta
            Despre cei ce indumnezeiesc nunta, ca si cum ar socoti ca vine
            prin propria...
          + Pastrarea trezviei Pastrarea trezviei
            Sufletul tuturor indeletnicirilor in Domnul este
            luarea-aminte. Fara...
          + Deschideti inimile voastre Deschideti inimile voastre
            Deschideti inimile voastre pentru ca Sfantul Duh sa scrie in
            ele chipul lui...
     *
          + Parintele Selafiil, invatator al blandetii si al simplitatii
            neprefacute Parintele Selafiil, invatator al blandetii si
            al...
            Pentru prima data am intrat in chilia parintelui Selafiil cu
            totul intamplator...
          + Despre blesteme Despre blesteme
            Mare lucru este ca omul sa aiba binecuvantarea lui Dumnezeu,
            ne spune Cuviosul...
          + Sfantul Nectarie - vindecatorul de cancer Sfantul Nectarie -
            vindecatorul de cancer
            Sfantul Nectarie din Eghina este praznuit pe 9 noiembrie.
            Moastele Sfantului...

Comunitatea Crestin Ortodox

Prieteni Albume, Evenimente, Grupuri

Forumul Crestin Ortodox

     * Universul Credintei
     * Acatiste
     * Rugaciuni
     * Predici - Predica
     * Pastorale
     * Slujbe si randuieli
     * Sfaturi duhovnicesti
     * Calendar Ortodox
     * Anunturi Umanitare
     * Sarbatori
     * Craciun
     * Paste
     * Colinde
     * Colinde Audio
     * Datini, obiceiuri si superstitii
     * Vietile sfintilor
     * Retete de post
     * Bucataria de post
     * Biserici si Manastiri
     * Biserici si Manastiri din Romania
     * Biserica in lume
     * Harta Manastirilor
     * Pelerinaje
     * Parinti
     * Educatie
     * Arta bizantina
     * Morala
     * Istoria Bisericii
     * Liturgica
     * Drept bisericesc
     * Dogmatica
     * Secte si culte
     * Biserica Ortodoxa
     * Religiile lumii
     * Sanatate si stiinta
     * Religie si filosofie
     * Biblia
     * Vechiul Testament
     * Noul Testament
     * Carti Ortodoxe
     * Dictionare
     * Dictionar mitologic
     * Dictionarul Teologilor Romani
     * Dictionar Religios
     * Poezie Ortodoxa
     * Povestiri cu talc
     * Interviuri
     * Editoriale
     * Liturghie
     * Credinta
     * Audio Ortodox
     * Religie
     * Remember
     * Povestea numelor
     * Reportaj
     * Icoane facatoare de minuni
     * Canoane
     * Urari de sarbatori
     * Credinta pentru copii
     * Biblia pentru copii
     * Educatia copiilor
     * Ghicitori
     * Jocuri
     * Povestiri audio
     * Povestiri cu talc
     * Rugaciuni copii

Newsletter

   Aboneaza-te si afla in fiecare saptamana noutatile de pe
   CrestinOrtodox.ro
   ____________________
   Aboneaza-te

                             [badge_active.jpg]

     * Am uitat parola
     * Cont nou
     * Login

   [Tot site-ul__________] Introduceti textul a Tot site-ul
     * Tot site-ul
     * Sectiuni site
     * Manastiri in Romania
     * Articole
     * Audio Ortodox
     * Stiri
     * Carti ortodoxe
     * Credinta pentru copii
     * Dictionar
     * Imagini

   Inchide
   CAUTA
   Email sau Nume Utilizator ____________________
   Parola ____________________
   Submit
   [ ] Logare automata
     * CrestinOrtodox.ro
     * Credinta
     * | Taina Spovedaniei

   Rugciunea Intalnire cu Dumnezeul cel Viu
   Rugciunea Intalnire cu Dumnezeul cel Viu Crestinismul ii ofera omului
   acces direct la Dumnezeu, Care il asculta pe om, il ajuta si il
   iubeste. Aceasta este deosebirea fundamentala dintre crestinism si, de
   exemplu, budism, in care - in timpul meditatiei - rugatorul abordeaza o
   anumita... 15.00 Lei
   Taina artei. A deveni artist dupa chipul lui Dumnezeu
   Taina artei. A deveni artist dupa chipul lui Dumnezeu Cartea actorului
   hollywoodian Jonathan Jackson, Taina artei. A deveni artist dupa chipul
   lui Dumnezeu este atat un eseu despre menirea crestina a artei, cat si
   o confesiune a autorului despre convertirea sa la Ortodoxie. 20.00 Lei
   Comentariu la Faptele Apostolilor vol. I
   Comentariu la Faptele Apostolilor vol. I Multora nici macar nu le este
   cunoscut faptul ca exista aceasta carte, nici cel ce a scris-o si a
   alcatuit-o. De aceea am judecat sa-mi dau silinta mai ales pentru ea,
   ca sa-i invat pe cei necunoscatori si ca sa nu fie uitata si ascunsa o
   asemenea... 32.00 Lei
   Crucea lucreaza in lume. Omilii pentru perioadele liturgice de peste an
   Crucea lucreaza in lume. Omilii pentru perioadele liturgice de peste an
   Hristos vine intru slava Sa pe Cruce. Acest adevar demoleaza toate
   conceptiile noastre despre ceea ce este slava, toate ipotezele noastre
   despre cinste si putere. Intr-adevar, rastoarna imaginea noastra despre
   cine si ce este Dumnezeu. 18.00 Lei
   Glas de lauda. Cantarile biblice din rugaciunea liturgica
   Glas de lauda. Cantarile biblice din rugaciunea liturgica Paisprezece
   cantari preluate din diverse carti ale Vechiului si Noului Testament
   ocupa un loc special in Biblia crestina: ele apar reunite pentru prima
   data in secolul al V-lea, formand o colectie poetica asezata dupa
   Psaltirea din codexul... 34.50 Lei
   Osanda si izbanda. Viata voievodului martir Miron Barnovschi
   Osanda si izbanda. Viata voievodului martir Miron Barnovschi Au existat
   in istoria neamului romanesc voievozi de tara care si-au inscris numele
   definitiv intre ctitorii si martirii acestui pamant si care pot
   constitui modele de jertfa, cuviinta, echilibru pentru generatiile care
   vin din urma. 17.00 Lei
   Parintele Adrian Fageteanu asa cum l-am cunoscut. Marturia unei ucenice
   Parintele Adrian Fageteanu asa cum l-am cunoscut. Marturia unei ucenice
   Chipurile trecute in vesnicie ale marilor duhovnici romani ai secolului
   20 devin, incetul cu incetul, in drumul lor spre sinaxar, icoane
   veghetoare si calauzitoare, iar cei care le zugravesc, cand cu pensula,
   cand cu condeiul, sunt cei ce ... 9.00 Lei
   Ghid pentru o casnicie implinita
   Ghid pentru o casnicie implinita Acest ghid, care isi propune sa ofere
   cateva instrumente necesare in construirea unei casnicii implinite, are
   doua parti. Prima dintre ele ofera cateva repere de luat in
   considerare: ce pietre de capatai sunt necesare si care sunt factorii
   de risc ... 15.00 Lei
   Leacuri si retete manastiresti aprilie-iunie 2016
   Leacuri si retete manastiresti aprilie-iunie 2016 Leacuri: Seva de
   mesteacan ne scapa de oboseala cronica Propolis, scut in fata tuturor
   bolilor Untisorul este un bun tonic digestiv si detoxifiant Musetelul
   sau floarea-raiului, vindecator in orice anotimp Salcia si yucca
   amelioreaza durerile... 8.90 Lei

   IFRAME:
   https://web.archive.org/web/20160505184052if_/http://www.crestinortodox
   .ro/trafic.html

   Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii, va exprimati
   acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe despre
   utilizarea lor. Inchide
------------------------------------------------------------------
Copiat de la web.archive.org, cu Lynx.
 
Prima pagină
 
© 2022-2023 Matei. No cookies®