terapieholisticapot.ro, 2024-01-18 | Prima pagină
------------------------------------------------------------------
Copiat de la web.archive.org, cu Lynx.
------------------------------------------------------------------
   #POT >> Flux POT >> Flux comentarii Flux comentarii POT >> Importanta
   conversatiei in dobandirea, elaborarea si rafinarea limbajului
   alternate alternate alternate

   IFRAME:
   https://archive.org/includes/donate.php?as_page=1&platform=wb&referer=h
   ttps%3A//web.archive.org/web/20240118194931/https%3A//terapieholisticap
   ot.ro/importanta-conversatiei-in-dobandirea-elaborarea-si-rafinarea-lim
   bajului/

   Wayback Machine
   https://terapieholis Go
   1 capture
   18 Jan 2024
   Dec              JAN  Feb
   Previous capture 18   Next capture
   2023             2024 2025
   success
   fail
   About this capture
   COLLECTED BY
   Collection: Save Page Now
   TIMESTAMPS
   loading

   The Wayback Machine -
   https://web.archive.org/web/20240118194931/https://terapieholisticapot.
   ro/importanta-conversatiei-in-dobandirea-elaborarea-si-rafinarea-limbaj
   ului/

   Sari la continut

     * impreunaputem777@gmail.com
     * 0729 304 404

     * Acasa
     * Despre noi
     * Servicii
     * Blog
     * Contact

     * Acasa
     * Despre noi
     * Servicii
     * Blog
     * Contact

   IMPLICA+TE

Importanta conversatiei in dobandirea, elaborarea si rafinarea limbajului

     * By Elena Giurgiu

   Avem tendinta sa minimalizam importanta conversatiei sau a unei
   discutii libere cu copilul, insa acest lucru atat de simplu si la
   indemana pe care il avem poate schimba mult traiectoria unui copil in
   procesul dobandirii si evolutiei limbajului.

   Imi vin in terapie multi copii care nu au parte de stimularea
   corespunzatoare in primii ani de viata chiar si la un lucru atat de
   usor si de familiar cum este o conversatie. Parintii nu comunica
   suficient cu copiii lor. Au impresia ca ai lor copii fie:
     * sunt prea mici si sunt, insa asta nu inseamna ca nu avem ce sa
       vorbim cu ei,
     * nu inteleg. Din fericire, s-a demonstrat stiintific ca al nostru
       creier are potential pentru a invata si a intelege limbajul,
       inainte sa existe un control muscular coordonat necesar pentru
       vorbire.

   Acest potential nu depinde de capacitatea sugarului de a vorbi, de
   exemplu. Inca din perioada fetala, cercetarile au demonstrat
   capacitatea creierului de a descarca si a obtine informatii legate de
   mediu prin intermediul mecanismelor de perceptie senzoriala ale
   sistemului nervos.

   Patricia Kuhl de la Universitatea din Washington a demonstrat ca pentru
   a invata limba, in mod eficient, sugarii au nevoie de adulti, in
   preajma lor, cu care sa comunice.
   Nu exista nici un inlocuitor pentru parinti la fel de eficient pentru
   copiii lor.

   In acest sens, Kuhl a facut un studiu in care bebelusi de doar 9 luni
   au fost expusi la limba mandarina. Mentionez ca bebelusii proveneau din
   familii vorbitoare de limba engleza. Bebelusii au fost impartiti pe 3
   grupe:
     * prima grupa a interactionat cu tutori vorbitori nativi de limba
       chineza care s-au jucat cu ei si le-au citit,
     * a doua grupa a urmarit o prezentare video cu aceeasi tutori,
     * a treia grupa a avut acces doar la banda audio.

   Cercetarea a avut loc pe o perioada de douasprezece sesiuni, apoi le-a
   fost testata copiilor capacitatea de a discerne intre sunete similare
   in mandarina, din punct de vedere fonetic, iar rezultatele au fost
   urmatoarele:
     * copiii expusi la limba mandarina si care au avut parte de
       interactiune umana au putut face diferenta intre sunete exact ca
       niste nativi,
     * copiii expusi doar la prezentarea video sau audio nu au invatat
       nimic.

   Concluzia acestui studiu si a altora similare este aceeasi: conversatia
   sau dialogul mediat de interactiune umana influenteaza enorm
   dezvoltarea lingvistica, cognitiva si emotionala.
   *Fiecare parinte are capacitatea de a dezvolta creierul copiilor sai si
   de a avea un impact semnificativ asupra viitorului acestora* spunea
   Suskind , in 2013. Lucru foarte adevarat pentru ca un copil il aude
   prima data pe adultul din preajma sa aka parintele cum comunica, ce
   expresii foloseste, ce fel de limbaj foloseste si tot cu el
   interactioneaza cel mai mult, parintele fiind persoana de care copilul
   este cel mai strans legat emotional, energetic, fizic si alaturi de
   care petrece cel mai mult timp.

   Este necesar ca parintele sa constientizeze rolul de model lingvistic
   pe care il are in viata copilului sau copiilor sai. Vrem, nu vrem,
   modelul parintelui se imprima in subconstientul copilului, apoi se va
   reflecta in propriul mod de comunicare. Si o sa aduc un exemplu
   personal, in discutie, caci autodezvaluirea este o metoda in
   psihoterapie, cea de-a doua specializare pe care o am si sper sa va
   foloseasca. Mama mea vorbeste foarte repede si mult, iar tatal meu avea
   tendinta sa vorbeasca in dodii, cum imi place mie sa spun, adica cu
   subintelesuri, fara sa-si termine ideea sau propozitia, trebuind sa
   ghicesti ce voia sa spuna, fie binecuvantat sus in ceruri, unde e
   plecat de 2 ani de zile. Inchipuiti-va ce mixtura a iesit din cele doua
   modele parentale ca inca ma lupt sa le depasesc.

   Ceea ce se imprima in primii ani de viata este foarte important de
   aceea este necesar sa se ajunga la specialist cat mai repede posibil. E
   bine sa ignorati sfaturile din popor de genul: *Lasa ca poate o sa-si
   dea el/ea drumul la vorbire mai tarziu*, *E prea mic*, *si eu(unul din
   parinti) am vorbit greu* etc. Ofera-i o sansa mai buna copilului tau
   decat ai avut tu caci in timpurile prezente sunt disponibile resurse
   diverse si multiple, iar scuzele de genul celor enumerate in acest
   articol sunt depasite de multi ani de stiinta. Mediul este mai
   important decat genele asa ca da-i voie copilului tau sa aiba un viitor
   in care sa fie fericit, linistit, sanatos si implinit.

   In primii 7 ani de viata, creierul copilului se afla in undele delta si
   teta. Aceste frecvente electromagnetice specifice dezvoltarii
   fiziologice a creierului au fost studiate de neurostiinte. De la 0 pana
   la 2 ani creierul uman functioneaza la cele mai joase frecvente,
   cuprinse intre 0,5 si 4 Hz, si anume undele delta. Acestea sunt
   specifice starii de somn. In primii 2 ani de viata, informatiile din
   exterior patrund in creier cu usurinta, fara prelucrare sau analiza,
   fara gandire critica sau judecata, ele doar se imprima la nivel de
   subconstient.

   Intre 2 si 7 ani, creierul uman functioneaza la frecvente un pic mai
   ridicate specifice undelor teta, intre 4 si 7 Hz. Undele teta sunt
   specifice starii dintre somn si veghe. In perioada specifica undelor
   teta, copiii vor actiona ca in transa, fiind foarte conectati la
   universul lor interior. Traiesc mult in imaginatie, manifestand
   creativitate si bazandu-se foarte mult pe intuitie si instincte, fara
   sa reflecte asupra a ceea ce li se intampla, a modului cum actioneaza
   sau a felului in care gandesc. In aceasta perioada au tendinta sa
   accepte de bun tot ce li se spune de catre adulti.

   V-am expus toate aceste notiuni stiintifice ca sa puteti intelege de ce
   este necesar sa fim atenti cum ne comportam si cum comunicam cu copiii
   in primii 7 ani de viata si de ce este important sa lucram la noi
   insine, adultii, pentru a deveni o varianta mai buna a noastra atat
   pentru noi, cat si pentru copiii nostri caci oricum ei ne vor imita
   inconstient.

   Asa ca, discutati in variante multiple cu copiii dvs, in fiecare zi,
   folosindu-va de orice prilej pentru a-i dezvolta vocabularul si
   intelegerea:
     * cand se trezeste,
     * in timpul rutinei de dimineata,
     * cand pregatiti masa,
     * cand mergeti pe drum spre gradinita sau scoala,
     * cand sunteti in parc,
     * cand mergeti spre casa,
     * cand mergeti la cumparaturi etc.

   In cursul acestor discutii, aveti ocazia sa:
     * numarati obiecte,
     * repetati culori,
     * invatati cuvinte si notiuni noi,
     * ii oferiti ocazia de a-si alege hainele si a discuta despre ce se
       poate purta in anumite ocazii in functie de momentele zilei, vreme,
       ocazie, anotimp,
     * va cunoasteti enumerand fiecare preferintele personale,
     * vorbiti de emotii si stari,
     * vorbiti despre ce a visat etc.

   Este necesar sa existe un dialog si sa-l implicati activ pe copil in
   discutie, nu doar sa-i vorbiti dvs. lui/ei. Un alt lucru pe care puteti
   sa-l faceti este sa vorbiti cu cei din jur asa cum v-ati dori sa
   vorbeasca si copilul dvs. El va va auzi mereu si isi va insusi modelul
   dvs., oricare ar fi acesta. Alege sa fii un model lingvistic bun de
   urmat!

   PrevPreviousTerapie holistica pentru copii
   NextD230Next

   Nimic nu e niciodata mai important decat viata unui copil si viitorul
   acestuia. Fiecare donatie reprezinta o investitie in copiii de azi,
   adultii de maine.

Meniu

     * Acasa
     * Despre noi
     * Servicii
     * Blog
     * Contact

     * Acasa
     * Despre noi
     * Servicii
     * Blog
     * Contact

   Construit de VISTERIA
     * Politici de confidentialitate
     * Termeni de utilizare
------------------------------------------------------------------
Copiat de la web.archive.org, cu Lynx.
 
Prima pagină
 
© 2022-2023 Matei. No cookies®